سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه سنگ هایی برای دکوراسیون داخلی ساختمان مناسب هستند؟

 

چه سنگ هایی برای دکوراسیون داخلی ساختمان مموارد کاربرد سنگ ها تناسب است؟

استفاده از سنگ های ساختمانی چه برای دکوراسیون داخلی چه برای سنگ نما در تمامی ساختمان ها در سرتاسر جهان کاربرد فراوانی دارد.و باعث زیبایی ، افزایش پایداری و مقاومت ساختمان در برابر تغییرات جوی می شود. قبل از انتخاب و    خریدسنگمرمریت و یا هر سنگی که فکرمی‌کنید، مناسب است ، باید در نظر داشته باشید که بطور کلی کاربرد سنگ ها در ساختمان سازی به دو بخش تقسیم می‌شود:

?        بخش داخلی ساختمان

?        بخش خارجی ساختمان

در این بخش قصد داریم علاوه بر ارائه توضیح در زمینه خریدسنگمرمریتازکارخانهبهطورمستقیم ، درباره این که چه سنگهایی برای دکوراسیون داخلی ساختمان مناسب هستند هم، توضیحات جامع ارائه دهیم.

 خرید سنگ

چه سنگ هایی برای دکوراسیون داخلی ساختمان مناسب هستند؟

عمدتا از سنگهایمرمریت در داخل ساختمان استفاده می شود به همین دلیل است که در این مقاله بیشتر به توضیح سنگ مرمریت خواهیم پرداخت از سمتی دیگر از سنگتراورتن ، کوارتزیت و گابرو و گرانیت نیز در داخل ساختمان استفاده می شود.

منظور از دکوراسیون داخلی،کف ساختمان، پله ها، دیوارهای پذیرایی، دیوار های آشپز خانه، حمام و سرویس بهداشتی و … می‌باشد. زیرا این مکان ها کمتر در معرض شرایط و تغییرات آب و هوایی و جوی مانند رطوبت و گرمای زیاد قرار دارند . البته این موضوع برای مکان هایی مانند آزمایشگاهها ، حمام و دستشویی که در معرض دما و رطوبت بالا هستند صادق نمی باشد . بنابراین لازم است سنگ مورد استفاده با توجه به مکان مورد نظر انتخاب شود. یکی از بهترین سنگ ها برای نمای داخلی سنگهایمرمریت هستند ، که قیمتی به صرفه و نمایی زیبا دارند.

کاربرد سنگ مرمریت درداخل ساختمان

سنگمرمریت به دلیل تنوع رنگ بالاو جلای زیبا ، سنگی لوکس می باشد و امروزه نقش پر رنگی در طراحی و دکوراسیون داخلی دارد. سنگمرمریت در دسته سنگهای مقاوم بوده که  بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان استفاده می شود . از مرمریت ها علاوه بر کف و راه پله ، به صورت اسلب برای کابینت، کانتر آشپزخانه در سرویس بهداشتی و تزیین دیوارها نیز استفاده می شود .

بدلیل به وجود آمدن مشکلاتی اعم از شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و رنگ پریدگی که در شرایط جوی بر سنگ مرمریت اعمال میشود ، پیشنهاد میشود این سنگ را بعنوان سنگ نمای ساختمان استفاده نکنید.

سنگ مرمریت فرشی

سنگ مرمریت فرشی یک سنگ مقاوم و سخت  است و در برابر سایش و ضربه‌های عادی مقاومت می‌کند. با مراقبت درست آن میتوانید  عمر  این سنگ را افزایش دهید . در ایران، سنگ های مرمریت فرشی از تنوع زیادی برخوردار است. یکی از پر استفاده ترین سنگ مرمریت فرشی ، مرمریت پارادیس است.

ظاهر زیبا و یکدست این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت خوی ، مرمریت نجف آباد و مرمریت بسطام دارد، با این تفاوت که ظاهر این سنگ یکدست تر است. به طوری که به راحتی می توان یک سورت از این سنگ را برای پروژه های بزرگ تامین کرد، بدون اینکه بازی رنگ در ورق های آن مشاهده شود.

کیفیت بالا، تم رنگی یکدست و روشن این سنگ در کنار قیمت مناسب آن از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. اغلب این سنگ در ابعاد تایل 60*60 و 80*80 تولید و به صورت صیقلی فرآوری می شود و اغلب جهت صادرات به کشور های بسیار زیادی، در کارخانجات تولید و پالت بندی می شود.

 

سنگ مناسب برای کف ساختمان

برای کف ساختمان و پلکان ها به دلیل تردد زیاد باید سنگی مقاوم در برابر سایش، ضربه، نفوذ پذیری بسیار پایین آب و مقاوم در برابر مواد شوینده در نظر گرفت. همچنین سنگ هایی که برای کف ساختمان قسمت استفاده می‌شوند، باید قابلیت برش را داشته باشند. که در این مورد سنگ های رسوبی و دگرگونی گزینه ی مناسبی هستند.

پس بهتر است برای این قسمت از سنگ های با تخلخل کمتر استفاده کرد، این مورد باعث می‌شود نفوذ آب، مواد شوینده، مواد اسیدی به سنگ کمترین حد را داشته باشد و به این ترتیب عمر سنگ افزایش پیدا می‌کند.

سنگ مناسب برای حمام و سرویس بهداشتی

سنگ های این قسمت باید مقاومت بیشتری در برابر آب، شست‌و‌شو و نظافت داشته باشند. یکی از گزینه‌های محبوب برای این قسمت، سنگ چینی است که برای پوشش دیوار حمام و توالت در نظر گرفته میشه. مرمریت مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارد برای همین برای بکار گیری آن در فضاهایی مثل دسشویی و حمام ایده ی خوبی نیست ولی برای بعضی از قسمت های دسشویی و حمام مثل دیوار روشویی  استفاده میشود .

سنگ مناسب برای دیوار های داخلی ساختمان

سنگ برای دیوار داخلی ساختمان، ظاهری بسیار باشکوه و زیبا به آن می بخشد. سنگ  مرمریت به دلیل زیبای و مقاومت، یکی از پوششهایی هست که میتواند در زیباسازی ساختمان تاثیر بسزایی داشته باشد. سنگ مرمریت از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده است و اکثر انواع آن ها دارای زمینه روشن و درخشانی می باشند. سنگ های مرمریت به دلیل زمینه سفید و شفافی که دارند سبب افزایش نور محیط می گردند و این خود یک مزیت بسیار مفید در سالن های کوچک می باشد. سنگ های مرمریت مقاومت فشاری و ضربه ای بسیار بالایی دارند و می توان ان ها را به راحتی و با یک دستمال تمیز نمود.

همچنین از مرمریت در دیوار پشت هد سرویس خواب، دیوار میز توالت یا کفپوش نیز استفاده میشود. برای دیوارههای پارکینگ و ساخت ستون، اولین گزینه مناسب استفاده از سنگهای مرمریت است که با گذشت سالها بدون آسیب باقی میمانند. همچنین از انواع سنگ مرمر برای ساخت راه پله استفاده میشود که کاربرد آن با نردههای چوبی و استیل، دکوراسیون زیبایی در نمای داخلی ساختمان ایجاد میکند.

سنگ مناسب برای دیوار پذیرایی

همانطور که می دانید در دکوراسیون خانه ها اولین قدم انتخاب یک پوشش مناسب و چشم نواز برای دیوار های پذیرایی می باشد‌ که نقش بخصوصی در زیبا جلوه دادن خانه ها ایفا می نماید. مرمریت سنگی با تنوع بالا است که هرکدام از آنها می‌توانند خانه ی شما را لوکس نشان دهد . این سنگ‌ها خانه شما رو به یک خانه مدرن و لاکچری تبدیل میکنن. اما اگه بخواین کل دیوار پذیرایی رو با سنگ بپوشانین، سنگ مرمریت یک انتخاب عالی و شیک هست ‌.

سنگ مناسب برای دیوار آشپزخانه

دیوار آشپزخانه یکی از بخش‌های تاثیرگذار در زیبایی خانه و آشپزخانه هست. سنگ ها یکی از مصالح شیک، بادوام و قابل شست و شو برای پوشش دیوار آشپزخانه، فضای بین کابینت‌ها و پشت اجاق گاز هست. از اکثر سنگ‌ها میتونیم برای دیوار آشپزخانه استفاده کنیم که مرمریت از مناسب‌ترین انواع سنگ کانتر آشپزخانه می‌باشد .این سنگ در برابر حرارت و نفوذ رطوبت بسیار مقاومت خوبی دارد، به طوری که می‌توان ظروف و اشیای داغ را بر روی آن قرار داد، بدون اینکه تغییر رنگی ایجاد شود.

خرید سنگ مرمریت از کارخانه

امروزه برای خرید سنگ در کنار آشنایی و شناخت کامل از سنگ ها، باید به فروشگاه‌های حضوری و مجازی معتبر و قابل اعتماد رجوع کرد. چراکه هر سنگ کاربرد خاصی دارد و اگر خرید صورت بگیرد ممکن است هزینه ی زیادی برای شما داشته باشد. خرید سنگ مرمریت با کیفیت عالی و قیمت مناسب یکی از دغدغه های خریداران در اصفهان است. اگر میخواهید در کنار مشاوره رایگان برای خرید سنگ ،بصورت مستقیم یا غیر مستقیم اقدام کنید، ما اصفهان سنگ را به شما معرفی میکنیم.