سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عوامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی در اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما

 

قیمت سنگ ساختمانی، برای کاربران صنعت ساختمان سازی همیشه موضوعی مهم بوده است. از جمله آیتم های تاثیر گذار بر این موضوع مواردی چون نوع ، برش، فراوری، رنگ ، مقاومت، سورت بندی ، متراژ ،منبع خرید ، حمل و نقل ، جلا و صیقل پذیری می باشد که تاثیر زیادی در قیمت سنگ ساختمانی دارد. در این مقاله از اصفهان سنگ قصد داریم به توضیح10عامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی   بپردازیم.

قیمت سنگ نما شماره تماس 09130000627

1.     نوع

از میان انواع سنگ ساختمانی می‌توان سنگ های  گرانیت،سنگ مرمریت، سنگ تراورتن و مرمر را نام برد. که در این میان سنگ تراورتن کمترین و مرمر بیشترین قیمت را دارد. و با توجه به کاربری مورد نیاز هر سنگ مزایا و معایب خاصی دارد. 

2.                 برش

سنگ ها پس از استخراج از معدن به صورت کوپ می باشند و جهت استفاده به عنوان سنگ های ساختمانی و بهره برداری برش داده می شوند.که این مرحله ازدشوارترین مراحل در فرآیند آماده سازی سنگ می باشد.

نوع سنگ و کاربرد آن از مهم ترین مواردی است که بر نحوه برش سنگ ها اثر گذارند. و برش سنگ قیمتی و یا نیمه قیمتی با برش سنگ های ساختمانی یکسان نخواهد بود. بالطبع دانستن این موضوع نحوه و ابزار برش متغیر خواهد بود.

3.                 فراوری 

فراوری سنگ ساختمانی یک فرایند اساسی و مهم است. که به تمامی فرایند هایی گفته می‌شود که یک سنگ جهت نصب و استفاده در ساختمان، آماده می‌شود. ما برای فراوری سنگ ها، روش های مختلفی را میتوانیم استفاده کنیم. که با توجه به نوع سنگ، این روش های فراوری میتواند متفاوت باشد.

4.                 رنگ

کانی ها مواد تشکیل دهنده ی سنگ و عامل تغییر رنگ سنگ ها بر روی کره ی سنگی می باشند و دومین عامل موثر در قیمت سنگ ساختمانی رنگ آن است. سنگهای طبیعی دو نوع رنگ دارند: رنگ اصلی و رنگ ثانویه 

رنگ های اصلی سنگ معمولاً به رنگ هایی گفته می شود که رسوبات در مرحله ی تشکیل سنگ ایجاد می نمایند. رنگ رسوبات ممکن است اولیه یا اصلی و یا ثانویه باشد. رنگهای اولیه رنگی هایی هستند، که رسوبات در موقع پوشیده و مدفون شدن در زیر رسوبات بالایی دارد.

و رنگ ثانویه نتیجه تغییرات بعدی است که در اثر هوازدگی رسوبات در سطح زمین بوجود می آیند. بعضی از رسوبات در موقع دفن شدن به علت وجود سولفید آهن سیاهرنگ هستند که بعدا به علت تبدیل به مارکازیت و یا پیریت خاکستری رنگ می‌شوند و بعضی دیگر به علت دارا بودن مواد ارگانیک به رنگ سیاه هستند که بعدا به علت تخریب عمل باکتری ها به رنگ خاکستری یا سفید در می آیند.

همچنین رسوبات قرمز که شامل اکسیدهای آهن یا می‌باشند در اثر احیا شدن با مواد آلی به رنگ خاکستری در می‌آیند. ماسه سنگها که در زمان مدفون شدن به رنگ سفید اند. ممکن است در اثر اکسید شدن کربنات آهن یا سولفید، در بعضی مواقع به رنگ قرمز درآیند. و بیشتر رسوبات تبخیری که به رنگ سفید یا خاکستری هستند، محتملا به همان رنگ باقی می‌مانند. با توجه به انواع سنگ و مصارف آن در صنایع ساختمان سازی، رنگ آن یکی از موارد مهم و تاثیر گذار در قیمت سنگ ساختمانی می باشد.

سنگ های رسوبی از جمله مهم ترین سنگ های موجود در طبیعت هستند و شامل3  طیف رنگی می باشند. 

  • سنگ هایی با رگه ی طلایی دیده می شود، مقادیری از عنصر گوگرد دارند.
  • سنگ های مرمر که رنگ سفید آن ناشی از وجود فلدسپات ها، کلسیت و دولومیت می باشد. 
  • رنگ سیاه معمولاحاصل شرایط کامل وجود مواد آلی و شرایط باتلاقی سرد و دشتهای سیلابی سرد و دریاچه هایی که امواج کمی داشته و حفره های عمیق قاعده کم عمق با تجمع زیاد مواد آلی می‌باشند.

 

 

خرید سنگ

5.                 مقاومت

مقاومت یک سنگ شامل سه بخش می شود:

  • مقاومت حرارتی: این ویژگی به عنوان یکی از ویژگیهای مهم سنگهای ساختمانی مطرح است. این ویژگی نشان دهنده توانایی سنگ در مقابل تغییرات دما و نقش اساسی آن در حفظ استحکام ساختمان است. برای استفاده از سنگ در محیط های با دماهای بالا یا تغییرات حرارتی قوی، مقاومت حرارتی به یکی از ملاکهای انتخاب و استفاده از سنگ می‌تواند تبدیل شود. 

انواع تراورتن ها برای استفاده در ساختمان مناسب هستند از جمله سنگ های تراورتن می توان به تراورتن طرق ، تراورتن دلاوری اشاره کرد

مرمریت از جمله سنگ هایی است که مقاومت زیادی در برابر حرارت از خود نشان می دهد. این سنگ در برابر اسید و در مجاورت با تغییرات آب و هوایی دچار تغییر در شکل ظاهری می شود. 

  • مقاومت ضربه ایی : به مقاومتی که یک سنگ در برابر ضربه دینامیکی مانند ضربه چکش یا افتادن جسم روی آن  از خود نشان می دهد مقاومت ضربه ای گفته می‌شود. معمولا هر چه سنگ دارای دانه بندی ریزتری باشد، سختتر است.

این خاصیت در سنگهایی که برای ساخت بندرها، کف‎ها، پیاده روها و راه آهن به کار می‌رود، بسیار مهم است. مقاومت ضربه ای را شاید بتوان در خصوصیات کیفی سنگ دسته بندی کرد که یکی از عوامل موثر در قیمت سنگ محسوب می‌شود.

  • مقاومت خمشی:  به مقاومتی که یک سنگ در برابر فشار یکنواخت که باعث خم شدن سنگ می شود تحمل می کند گفته می شود.



6.                سورت بندی سنگ

سورت بندی در انتهای فرآیند تولید سنگ های ساختمانی انجام می گیرد. دقت در سورت کردن سنگ دقت و اعتبار آن کارخانه را مشخص می کند. در میان سنگ های ساختمانی، سنگ های گرانیت سورت زیادی ندارند و در مقابل سنگ های مرمریت سورت بندی بیشتری دارند. با توجه به عدم وجود استاندارد مشخصی جهت سورت بندی سنگ مرمریت در ایران اکثر کارخانجات تولید و فرآوری ، سورت بندی های سنگها را به صورت غیر اصولی و صرفا بصورت سلیقه ای انجام می دهند. 

اما در اصفهان سنگ پارامترهای زیل جهت سورت بندی و کیفیت سنگ مرمریت مورد استفاده قرار می گیرد:

  • نوع سنگ
  • حداقل تغییر در رنگ
  • ضخامت سنگ
  • پولیش سنگ
  • سالم بودن سنگ
  • استفاده از مواد با کیفیت در فرایند تولید
  • روش حمل مناسب

 

7.                متراژ سنگ مورد نیاز

محاسبه متراژ نمای ساختمان بر اساس نوع پروژه و نوع نما و قرارداد بین طرفین متفاوت است. در محیط خشک قیمت را بر اساس موارد زیر بررسی می نمایند:

  • متر مربع ساختمان
  • نوع نما
  • میزان سادگی یا پیچیدگی طرح
  • شرایط آب و هوایی

 

8.                  منبع خرید

 منابع مختلفی برای تامین سنگ در جهان وجود دارد ،ایران نیز به عنوان کشوری که از نظر معادن سنگ های ساختمانی غنی و پربار است، می تواند به یکی از بهترین و اصلی ترین صادر کنندگان سنگ های ساختمانی شناخته شود. معادن سنگ زیادی در ایران وجود دارد که خرید مستقیم از کارخانه اصفهان سنگ مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

9.                حمل و نقل سنگ 

حمل و نقل و بسته بندی هر دو از جمله اقدامات مهم در آماده سازی هر یک از انواع سنگ های ساختمانی می باشند که در ابتدا توجه به انجام درست حمل و نقل سنگ در تمامی مراحل از زمان استخراج تا تحویل به مشتری به عنوان سنگ نما بسیار حائز اهمیت می باشد .

10.            میزان تخلخل

در فرآیند ساب سنگ های با تخلخل بالا ،لازم است که از رزین زیادی برای پرکردن حفرات سنگ استفاده کرد که ممکن به مرور زمان این بتونه های به کار رفته در سنگ خالی شده و از زیبایی نمای سنگ بکاهد.

همچنین سنگ های با تخلخل بالا قابلیت جذب آب بالاتر و در نتیجه از مقاومت کمتری برخوردارند و ممکن است در اثر جابه جایی و اجرا دچار شکستگی شوند. یکی از راه های کاهش جذب آب در این سنگ ها چرمی کردن و یا فراوری با رزین و ماستیک است.

تخلخل و پوکی ها معمولا در پشت سنگ قابل مشاهده است اما حفرات برخی سنگ های تراورتن ، با تخلخل بالاتر را از مقطع نر آن نیز می توان تشخیص داد.