سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاب سنگ براساس رنگ

 

انتخاب سنگ نما براساس رنگ

 

انواع سنگ نما

رنگ سنگ های ساختمانی یکی از فاکتورهای مهمی است که هنگام خرید سنگ مورد توجه قرار میگیرد، سنگ های طبیعی مصالحی پر استفاده هستند. مصالحی متنوع و جدید زیادی در بازار وجود دارد که هیچکدام زیبایی و دوام سنگ را ندارد.

مهمترین سنگ های طبیعی که می توانید بر اساس رنگ انها را انتخاب کنید عبارتند از » سنگ تراورتن، سنگ مرمریت، سنگ مرمر، گرانیت، کوارتزیت، سنگ چینی که هر کدام از این سنگ ها از معادن متنوعی در سطح کشور استخراج می شوند به همین دلیل کشور تقریبا نه تنها تامین کننده سنگ است بلکه یکی از صادر کننده ها در زمینه سنگ های ساختمانی هستیم.

روانشناسی رنگ سنگ

شاید موارد و مسایل زیادی در زمینه رنگ سنگ شنیده باشید. که این روانشناسی در زمینه سنگ ها هم صدق میکند. انواع رنگ و تاثیر و ارتباط آن با رفتار های انسانی و حتی رفتار های فیزیوژیکی بدن. که با تحقیقات متنوعی که بر روی متابولیسم بدن شده است به این نتیجه رسیده اند که استفاده از رنگ ها بر روی خلق و خوی افراد تاثیر زیادی میگذارد.

تاثیر رنگ سنگ بر رفتار

در مورد رنگ های سفید، کرم، قهوه ای، شکلاتی، که در نمای ساختمان بیشتر استفاده می شود. رنگ سفید معمولا نشان پاکیزه گی، فروتنی، کمال و آسایش است. هر چند در برخی جوامع سفید به معنای مرگ است ولی در ساختمان سازی سفید به معنای مرگ و نیستی تعبیر میشود. رنگ کرم شباهت زیادی به رنگ سفید داردو نماینگر ظرافت و زیبایی، خلوص و پاکی است. قهوه ای نماد رنگ چوب وخاک است و با مفهوم طبیعت ، امنیت و راحتی ارتباط تنگاتنگی دارد. از انجایی که سنگ ها انرژی دارند ، واقعیتی است که برخی از سنگ ها موجب رفع انرژی منفی میشوند . یکی از سنگ هایی که معتقدند انرژی منفی را دفع میکند، سنگ تراورتن عباس آبادو در کل سنگ های با رنگ سفید به خصوص در مرمر ها و مرمریت ها این اعتقاد وجود دارد.

     سنگ تراورتن ابیانه سورت سوپر

سنگ تراورتن طرق محمدی راد سورت سفید

 سنگ سفید کردستان

 سنگ دلاوری سفید

بهترین سنگ نما چه سنگی است؟

سنگ های متنوعی در بازار موجود است که قابلیت استفاده به عنوان سنگ نما را دارند. ولی هر کدام معایب و مزایا یی دارد. بهترین سنگ نما را سنگ تراوتن معرفی میکنند . سایر سنگ هابرای استفاده در نما وجود دارد که میتوان از آن جمله به وزن پایین این سنگ، چسبندگی خوب به ملات، استحکام و مقاومت بالا موجب شده است که کاربردهای متعددی در نمای ساختمان داشته باشد. سنگ های مرمر به دلیل کمیابی در طبیعت بسیار کمیابند و به همین دلیل است که بسیار کمیابند. اما ایران معادن زیادی در زمینه استخراج سنگ تراورتن و گرانیت دارد. سنگ های گرانیت یکی از سنگ های رایج است که به صورت گسترده در بازار موجود است .

رنگ بندی سنگ گرانیت بسیار محدود است و اما در باره تراورتن می توان مزایای زیادی را نام برد از آن جمله اینکه زیبایی منحصر به فردی دارد، ایجاد حس آرامش می کند، این واقعیت گر چه اثبات نشده است اما توسط بسیاری از ساکنان ساختمان هایی با سنگ تراورتن کار شده است تایید شده است. از سمتی استحکام تراورتن بسیار حایض اهمیت است و یکی دیگر از دلایلی که استفاده از سنگ تراورتن برای نما بسیار توصیه میشود مقاومت این سنگ در برابر شرایط جوی متعدد است