سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین سنگ های ساختمانی را چگونه خریداری کنیم

 

چگونه بهترین سنگ ها را برای ساختمان خود انتخاب کنیم

خرید سنگ های ساختمانی

انتخاب سنگ یکی از موارد مهمی است که هنگام ساخت و تکمیل پروژه ساختمانی به ویژه پروژه های خاص و مهم اهمیت بالایی دارد. از آنجا که  در حال حاضر سنگهای متنوعی از لحاظ ظاهری و ساختاری در بازار موجود است. و هر کدام از آنها کاربردهای منحصر ب فرد خود را دارند، در نتیجه این موضوع که در هنگام خرید باید کدام سنگ است. اهمیت بالای این موضوع از این جهت است که اصتفاده از سنگ های ساختمانی پیشینه ای بسیار طولانی در داسختمان سازی دارد.

سنگ خوب چه ویژگی هایی دارد

 ظاهر مناسب : زیبایی یکی از ویژگی های مهم سنگ های ساختمانی خوب است، زیرا در نای ساختمان تاثیر بالایی میگذارد .

مقاومت ضربه ای، فشاری سنگ

سنگ های ساختمانی با کیفیت در مقابل انواع ضربه

مقاومت فشارهای مختلف و سایش مقاومند و به راحتی دچار تغییر و تخریب نمی شوند.

 طول عمر و ماندگاری بالا  و فرآوری مختلف و مقاومت در برابر مواد اسیدی و شیمیایی

 

نکات مهم در هنگام انتخاب سنگ

توجه داشته باشید که قبل از انتخاب و خرید سنگ بهتری است نکات متعددی از جمله موارد زیر را مد نظر قرار دهید.

نوع سنگ :

نوع کاربری سنگ

 عدم شکستگی و لب پر بودن سنگ

قیمت سنگ

طرح و رنگ سنگ

سورت سنگ

کیفیت سنگ

محل خرید سنگ

تمام مواردی که بدان اشاره شد، اهمیت زیادی در انتخاب سنگ دارد،


انواع سنگ‌های ساختمانی

  • سنگ گرانیت


گرانیت نوعی سنگ آذرین است که تعداد زیادی از معادن آن در ایران یافت می‌شود. از مهم‌ترین خصوصیات این‌ سنگ می‌توان به سختی و مقاومت بسیار بالای آن اشاره کرد، به طوری که کمتر سنگی از این لحاظ با گرانیت برابری می‌کند   .

  • سنگ مرمریت


مرمریت از سنگ‌های دگرگونی بوده که پس از بازالت فراوانی زیادی در پوسته زمین دارد. انتخاب سنگ مرمریت به عنوان مصالح ساختمانی، بیشتر برای سنگ‌فرش فضاهای داخلی، سنگ کابینت و کانتر، قاب دور آسانسور و ساخت مصنوعات دکوراتیو صورت می‌گیرد.

  • سنگ تراورتن


تراورتن نوعی سنگ تزئینی و رسوبی است که معمولا از رسوبات به جامانده از  چشمه‌های آب گرم به دست می‌آید. اگرچه سنگ تراورتن در بخش‌های مختلفی از ساخت‌وساز کاربرد دارد، اما بیشترین استفاده از آن در تزئین نمای ساختمان است. در واقع اگر شما می‌خواهید بدانید که ویژگی‌های یک سنگ نمای خوب چیست، باید خصوصیات منحصربه‌فرد سنگ تراورتن را در نظر آورید.

  • سنگ چینی


سنگ چینی نوعی سنگ همه‌کاره به حساب می‌آید.  در واقع مزایای متعدد این سنگ موجب شده تا در قسمت‌های مختلف ساختمان دارای کاربرد باشد. البته انتخاب سنگ چینی در سال‌های اخیر به کمترین میزان خود رسیده و دلیل آن را هم می‌توان عدم تنوع رنگی آن جست‌وجو کرد.

این موارد تنهابخشی از سنگ های ساختمانی است که شما میتوانید برای فضای بیرونی و داخلی ساختمان خود انتخاب کنید. در نظر گرفتن این موارد به شما کمک میکند، بسیاری از نکاتی که به آن اشاره شد.

قیمت سنگ


به طور کلی قیمت سنگ‌های ساختمانی متاثر از عوامل گوناگونی است. این عوامل عبارتند از:

  • طرح و رنگ سنگ


از سال‌های بسیار دور تا کنون، طرح و رنگ سنگ ‌تاثیر به‌سزایی در قیمت آن داشته است. به عنوان مثال رنگ‌های روشن مانند سفید و کرم با بازی رنگ‌ کمتر و یک‌نواخت‌تر معمولا گران‌تر از سایر سنگ‌ها هستند.

  • نوع سنگ


نوع سنگ یکی از پارامترهایی است که در تعیین قیمت موثر است. به عنوان مثال سنگ مرمر و مرمریت به دلایل مختلفی از جمله طرح و رنگ‌های زیباتر، درخشندگی بیشتر و…. قیمت بیشتری در  مقایسه با سایر سنگ‌ها دارند.

  • سورت سنگ


سنگ‌های ساختمانی معمولا در سورت‌های متنوعی مانند سوپر، ممتاز، درجه یک، درجه دو وسه تقسیم‌بندی می‌شوند که سورت سوپر بیشترین و سورت درجه دو و سه کمترین میزان قیمت را دارند.

  • کیفیت سنگ


هرچقدر سنگ‌های ساختمانی کیفیت بالاتری از لحاظ رنگ، استحکام و مقاومت، جذب آب و… داشته باشند، انتخاب سنگ راحت‌تر انجام شده و قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

# سنگ تراورتن

خرید سنگ نما 

خرید سنگ های ساختمانی