سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا سنگ تراورتن کرم روشن بهترین سنگ برای نما است

 

چرا سنگ کرم روشن بهترین سنگ برای نما است؟

سنگ تراورتن کر م روشن را می توان به عنوان یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین، انواع سنگ های تراورتن برای تزیین نمای ساختمان در داخل و خارج از کشور دانست. به طور کلی سنگ های تراورتن در سال های اخیر در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی پیدا کرده اند.

 پیش از آن، به طور معمول نمای انواع ساختمان با استفاده از سنگ گرانیت ساخته میشد. اما پس از آنکه با پیشرفت تکنولوژی عیوب تراورتن از جمله جذب بالای آب در آن از بین رفت، این سنگ جایگزین سنگ گرانیت شد.

 

خرید سنگ تراورتن کرم روشن

مزایای تراورتن برای نما

در واقع مزایای متعدد تراورتن موجب شد تا معماران ساختمانی، این نوع سنگ را بر سنگ های دیگر ترجیح دهند. و آن را درساخت و ساز به ویژه در نمای ساختمان مورد استفاده قرار دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا به طور اختصاصی مطالب مفیدی را در خصوص تراورتن کرم روشن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم. در این مقاله مطرح میشود، که چرا این نوع سنگ، بهترین سنگ برای نمای ساختمان است.

سنگ تراورتن کرم روشن چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تراورتن کرم روشن از معادن متعددی در نقاط مختلف کشور استخراج می شودکه هر کدام از آن ها ویژگی هایی منحصر به فردی دارند. اما به طور کلی می توان گفت این نوع سنگ دارای خصوصیات زیر است:

·          وزن مناسب:

تراورتن کرم روشن مانند بسیاری از سنگ تراورتن، وزن نسبتا پایینی دارد. و همین امر موجب می شود تا از وزن کلی وارد بر سازه، کاسته می شود.

·          چسبندگی خوب با ملات :

چسبندگی با ملات نیز یکی دیگر از ویژگی های مشترک انواع سنگ تراورتن است. که در این نوع سنگ نیز دیده می شود.

 

·          ساب پذیری بالا

 سنگ تراورتن کرم روشن ساب پذیری بسیار خوبی دارد و در مدت زمان اندکی می تواند به درجه بالایی از درخشندگی برسد.

·          عایق صوت و حرارت

این نوع سنگ می تواند عایق مناسبی برای صوت و حرارت به شمار آید.

 

·          مقاومت بالا در برابر شرایط آب و هوایی

 

سنگ کرم روشن در برابر شرایط جوی مختلف و نور خورشید مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند. و به راحتی دچار تغییر حالت نمیشود.

 

·         ماندگاری  و استعلام بالا

این محبوب، ماندگاری و طول عمر بالایی داشته و در برابر ضربه و سایش نیز استحکام نسبتا خوبی دارد.

 

کاربرد سنگ تراورتن کرم روشن

 نمای خارجی ساختمان یکی از مهمترین کاربردهای سنگ کرم روشن را میتوان تزیین نمای انواع ساختمان های کلاسیک و مدرن دانست. اغلب این سنگ تراورتن کرم عسلی در پوشش نماهای رومی و کلاسیک استفاده بیشتری دارد، اما برای پوشش نمای ساختمان‌های مدرن نیز از آن استفاده می‌شود.

 

نمای داخلی ساختمان

زیبایی چشم نواز این سنگ با عث شده تا در تزیین نمای داخلی ساختمان از جمله سالن پذیرایی، آشپز خانه، لابی هتل ها و... نیز از آن استفاده شود.

·         پله و دیواره آن

·         سنگ فرش فضا های داخلی

·         محوطه سازی

·         سنگ قاب دور آسانسور

 

سنگ تراورتن طرق کرم روشن

تراورتن طرق دارای زمینه های رنگی مختلف  مانند» سنگ کرم روشن و تیره، شکلاتی و بژ است. که در این میان رنگ کرم روشن محبوبیت و کاربرد بسیار بالاتری دارد. معادن این سنگ در روستای طرق از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان قرار دارد و ماهانه میزان قابل توجهی سنگ از آن استخراج می شود. این سنگ با توجه به کییت نسبتا بالا، بازی رنگ کم، درخشندگی فراوان، مقاومت بسیار خوب در برابر تغییرات آب و هوایی و نور خورشید، وزن پایین؛ چسبندگی مناسب با ملات و از همه مهمتر قیمت مناسب در مقایسه با سایر سنگ های تراورتن کرم از بازار بسیار خوبی برخوردار بوده و فروش نسبتا بالایی دارد.

تراورتن کرم طرق اصولا در ابعاد اسلب ئ 40 طوبی و در نوع موج دار و بی موج برش میخورد. فرآوری آن نیز به طور معمول از نوع سابیده و چرمی است. که نوع سابیده آن در نمای های رومی و کلاسیک، کاربرد بسیار بالاتری دارد.

 

خرید اقساطی سنگ تراورتن کرم روشن از کارخانه اصفهان سنگ

اصفهان سنگ بزرگترین کارخانه اصفهان سنگ ایران، سنگ های ساختمانی و انواع سنگ نما را به صورت اقساطی خریداری نماید. برای خرید سنگ تراورتن از کارخانه کافیست با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

میان سنگ‌های تراورتن، سنگ تراورتن کرم روشن به دلیل زیبایی و مزایای فروان دیگر، محبوبیت فوق‌العاده‌ای در عرصه ساخت‌وساز کسب نموده و به ویژه در ساخت انواع ساختمان به سبک کلاسیک و رومی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این سنگ در ساخت بناهای تاریخی روم باستان نیز کاربرد داشته و به همین دلیل تراورتن‌ به نام سنگ‌ کلاسیک یا رومی نیز شناخته می‌شود. امروزه اگر تصمیم سازنده ساختمان بر استفاده از سنگ طبیعی در نمای بنا باشد، به طور قطع گزینه انتخابی آن سنگ‌تراورتن و به ویژه تراورتن‌های روشن مانند کرم روشن و سفید خواهد بود.

 #تراورتن طرق

# سنگ تراورتن 

# خرید سنگ نما